A kedvezményezett neve: MAXSYS Biztonságtechnikai Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

A projekt címe: A vészhelyzet hatásait ellensúlyozandó beruházások a Maxsys Kft.-nél

A szerződött támogatás összege: 6 990 443 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 70%

A projekt tartalmának bemutatása:

A MAXSYS Biztonságtechnikai, Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 1997.08.11-én alakult, fő tevékenysége a biztonsági és egyéb gyengeáramú rendszerek tervezése, karbantartása és hibaelhárítása. Folyamatosan növekedett a vállalkozás az elmúlt 23 év folyamán, de alapvetően egy olyan családi vállalkozás, amelyben a szakmai képzettség, tudás és az emberi tényező a fő hajtóerő. Nagy anyagi tőkével nem rendelkezünk, de a takarékos gazdálkodással biztosan és stabilan fejlődünk.

Cégünk budapesti székhelyű, de Kecskeméten is rendelkezünk telephellyel, ahol nagyszámú ügyfélkörrel rendelkezünk. Szolgáltatásainkat a budapesti székhelyről irányítva országosan végezzük. Saját tulajdonú iroda, bemutatóterem és raktár céljára használt ingatlan a székhelyünk, ahol a működés alapvető infrastruktúrája biztosított (irodák, mosdó, szociális helyiségek, raktár, stb.), de az épület a 20 évvel ezelőtt épült, így a teljes nyílászárócsere már nagyon szükséges lenne. Az épület korszerűsítése nem csak energiahatékonysági szempontok, hanem a dolgozók és ügyfelek megfelelő kiszolgálását is eredményezi. IT felszereltségünk éppen kielégítő, folyamatosan fejlesztésre szorul. A humán erőforrásunk biztosított, 2020-ban szándékunk szerint további 2 fővel szeretnénk növelni a szerelők számát a 2019-es évhez viszonyítva. Az adminisztratív munkaerős stabil, szerelő fizikai dolgozóra igényünk van.

A koronavírus miatt megbízóink jó része időlegesen beszüntette külsős vállalkozók fogadását (főleg multinacionális vállalatok), így 2 hónapon keresztül jelentősen visszaesett a munkáink mennyisége és cégünk bevétele. Bízunk abban, hogy magas fokú szaktudásunk és fix ügyfél szerződéseink révén ezt a visszaesést le tudjuk idővel dolgozni, de ehhez minden külső forrást igénybe kell vennünk. A korábbi sikeres működésnek köszönhetően nem kellett munkavállalóval felmondanunk a szerződést, de ez csak akkor marad így, ha az elkövetkező időszakban jelentős előrelépést tudunk megvalósítani. A vírus hatására nagyobb hangsúlyt helyeztünk az új digitális technológiák és berendezések használatára, így pl. tervünk az elektronikus munkalap rendszer bevezetése és új, a szolgáltatásunkhoz szükséges termelőeszközök beszerzése. A kialakult helyzet rávilágított azokra a pontokra, ahol vállalkozásunk fejlődésre szorul, a hatékonyságát tudná javítani. Így 3 célterületet határoztunk meg:

1) Meglévő irodánk korszerűsítése a költséghatékonyabb üzemeltetés céljával: kicseréljük a korszerűtlen, elhasználódott világítótesteket és nyílászárókat, ezáltal az elektromos áram fogyasztásunk jelentős csökkenését várjuk, mely a fix költségeink között fog javulást okozni.

2) A rendszerek telepítéséhez kapcsolódó új eszközöket szerzünk be, mellyel a drága, élőerőre épülő folyamatok gyorsíthatóak fel. Ezek középpontjában az optikai szálhegesztő áll, mellyel a kábelek dugaljozásának több órás időigényét pár percre tudjuk csökkenteni. Ezt egészíti ki a SDS-Max fúró-vésőkalapács, mely segítségével szintén a helyszíni telepítési munkálatokat tudjuk gyorsítani, valamint a horonymaró, illetve a kapcsolódó ipari porszívó beszerzése.

3) Digitális előrelépést kell megvalósítsunk: ahogy minden vállalkozás tapasztalhatta, az irodai munka átalakult az utóbbi időszakban, így fontos, hogy korszerű, rövid válaszidejű és hosszú akkumulátoridejű laptopok álljanak rendelkezésünkre az ajánlatadás, adminisztráció, számlázás és készletkezelés közben. Ennek okaként két Dell Vostro laptop beszerzését valósítjuk meg, valamint szintén 2 db licenszet vásárolunk a Sekasoft Kft.-től a Vfp Capital ERP rendszerből, mely egy korszerű, transzparens vállalatirányítási rendszer, szinte minden munkafolyamatunkat lefedi, így egy közös, struktúrát rendszerben tudunk dolgozni a jövőben.

A fenti 3 beruházás célja a vállalkozás hatékonyságának növelése közvetlen és közvetett költségcsökkenés, adminisztrációs hibából eredő kockázat csökkentés és gyorsabb szolgáltatás általi nyereség útján. Vállalkozásunk gyengeáramú rendszerek, azon belül is biztonsági rendszerek kiépítésével foglalkozik. A projekt során ezt a szolgáltatói szerelő tevékenységünket kívánjuk komplex módon fejleszteni azzal a céllal, hogy több megrendelést kapjunk, ezáltal további munkavállalókat alkalmazzunk és így nagyobb árbevételre tegyünk szert. Az általunk szerelt rendszerek jelentős része már optikai gerinchálózatra épül (pl. kamerás, beléptető rendszerek), ahol az optikai kábelek forrasztásához, ún. kifejtéséhez egy speciális készülékre van szükség. A készüléket nem lehet kölcsönözni, hanem csak azt azt kezelni képes szakember munkájával lehet más vállalkozásoktól igénybe venni. Ezáltal cégünk jelentős versenyhátrányba kerül a rendelkezésre állási idő és az árak tekintetében is.  Képezett mérnök szakemberrel rendelkezik vállalkozásunk, így egy ilyen készülék beszerzésével cégünk további megrendeléseket tud szerezni. A szolgáltatói tevékenységünk során a beépített berendezéseket a helyszínen laptopról szükséges programozni a szerelő kollégáinknak, amelyhez 2 megbízható hordozható számítógépet kívánunk a projekt során beszerezni. A szerelések során számos kisebb értékű gépet, berendezést is használunk, így a mindennapos munkához szükséges horonymaró és ipari porszívót, nagy teljesítményű ipari fúrógépet is vásárolni kívánunk. Ezek a tevékenységünk végzéséhez elengedhetetlenül szükséges berendezések, hatékonyságunkat akár 30-40%-kal megnövelik. A pályázat keretében új vállalatirányítási rendszert is be szeretnénk vezetni, amelyhez 2 licence-t kívánunk vásárolni. Ez a számlázás, anyaggazdálkodás és legfőképpen az elektronikus munkalap rendszer bevezetése miatt fontos.

A pályázat keretén belül a meglévő székhelyünk nyílászáróit és elektromos hálózatát kívánjuk cserélni és energia hatékonyabbá és ergonomikusabbá tenni. A jelenlegi nyílászárók nagy része már nem is nyitható, szigetelésük olyan rossz, hogy a fűtés folyamatos és magas hőmérsékleten történő üzemeltetésével is huzatos, nem megfelelően záródnak. A 20 éves neon világítótestek nagyon zavarják a mindennapos irodai és szerelői munkát, a humán erőforrás teljesítményét is csökkenti.

A termelékenység a megfelelő gépek, berendezések használatával jelentősen javul, hiszen az adott munkákat megfelelő eszközökkel jóval rövidebb idő alatt tudjuk kivitelezni. Az optikai hegesztő gép beszerzésével pedig még a piaci szegmensünket is szélesíteni tudjuk, így további munkákat tudunk elvállalni. Mindezek eredményeképpen várhatóan nem csak a jelenlegi munkavállalóinkat tudjuk hosszútávon megtartani, hanem újakat is fel fogunk tudni venni ezen feladatokra.

Az elektronikus vállalatirányítási és munkalap rendszer segítségével lényegében megvalósul a cég teljes digitális átállása, rengeteg időt és költséget tudunk megtakarítani a papíralapú dokumentumok (pl. munkalap, számla, szállítólevél, stb.) előállításának mellőzésével.

A székhelyünkön megfelelő infrastruktúra rendelkezésére állásával képezhetjük munkavállaló kollégáinkat, és meglévő munkavállalóink teljesítményét is javítjuk a megfelelő munkakörnyezettel.

a projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.03.31.

projekt azonosító száma: VEKOP-1.2.6-20-2020-00058

Cégünk elsősorban gyengeáramú biztonsági rendszerek tervezését vállalja. Tapasztalt tervező munkatársaink az adott biztonsági feladatnak megfelelően, rövid határidővel készítik el az adott rendszer(ek) kiviteli dokumentációját. A tervezés folyamatát megelőzően Önnel, vagy megbízottjával helyszíni bejáráson szemrevételezzük a védendő területet és egyeztetjük a feladatot, valamint a kivitelezési lehetőségeket. A tervek elkészítésénél minden esetben tekintettel vagyunk az Ön egyedi igényeire is.

A rendszerek megtervezésénél igyekszünk a legköltséghatékonyabb megoldást bemutatni. Ezen törekvésünk azonban sosem mehet a minőség rovására, így a tervezési folyamat során akár több alkalommal is egyeztetünk Önnel és szükség esetén javaslatot teszünk a módosításra. Magyarország határain belül a helyszíni bejárást első alkalommal díjmentesen vállaljuk.

A tervezést lezáró fázis árajánlatunk elkészítése. Az árajánlat a kivitelezés teljes költségét tartalmazza, úgy mint anyagköltség, munkadíj, kiszállási díjak, rendszerspecifikus egyéb díjak (pl.: hatósági ügyintézés). Amennyiben az ajánlatunkat elfogadja és a munkavégzést megrendeli, elindítjuk a teljesítési folyamatokat (pl.: anyagbeszerzések, adminisztratív előkészítés, munkaütemezés, etc...). A továbbiakban egyeztetett időpontban megkezdődhet a telepítés.

Megjegyzés: A rendszerek tervezésénél kerüljük a túlbiztosítottságot. Ez a jelenség akkor áll elő, ha túlzott mértékű, vagy mennyiségű biztonsági rendszer véd egy adott területet. Cégünk minden esetben úgy alakítja ki a biztonsági rendszereket, hogy azok a szükséges mértékben lássák el feladatukat. Ezzel nem csak a költségeket csökkenthetjük, de a megnyugtató biztonságérzetet is megteremthetjük.

 

You have Successfully Subscribed!

A megrendelt kivitelezést Önnel egyeztetve ütemezzük, hogy a telepítés a lehető legkisebb fennakadást okozza mindennapjaiban. Ennek érdekében már a tervezés során is érdemes minden olyan tényezőről egyeztetni, ami nehezíti, vagy ennakadást okozhat a telepítés során (pl.: megkötések az épületszerkezetre, vagy telepítési területre vonatkozóan, belépés biztosítása a munkavégzéshez, belső engedélyeztetések lefolytatása, etc…).

Vezetékes biztonsági rendszer esetén szerelőkollégáink kiépítik a kábelnyomvonalat, elkészítik a végponti leállásokat. Általánosságban a kábelnyomvonalat a kiviteli terv alapján vezethetjük falban meglévő csatornában, illetve általunk bevésve. Falon kívül csőben, csatornában, illetve meglévő strangon tudjuk kiépíteni a nyomvonalat. Továbbá – amennyiben a helyszín, vagy a kivitelezés indokolja – meglévő, vagy általunk létesített alépítményben, illetve levegőben (feszített légkábel oszlopok, vagy épületek között) is elvezetjük a szükséges vezetékezést.

A vezeték végpontok elkészülte után felszereljük a szükséges eszközöket. A felszerelés után a rendszert beüzemeljük, programozzuk és lefolytatunk egy általános rendszertesztet. Amennyiben a rendszerteszt sikeres, a rendszert egy átadás-átvételi eljárás keretében adjuk át Önnek.

Megjegyzés:

Vezeték nélküli biztonsági rendszerek esetén a kivitelezés csak annyiban tér el a vezetékes megoldáshoz képest, hogy a kábelnyomvonalat nem kell kiépíteni, ami a telepítési időn túl – esetenként – költséghatékonyabb is.

You have Successfully Subscribed!

Karbantartás

A karbantartás célja, hogy a telepített biztonsági rendszerek a lehető legtovább tudják ellátni a betöltött funkció által meghatározott feladataikat. A karbantartás magában foglalja a teljes állagmegőrzési folyamatok összességét, ide értve az állapotfelmérést, a biztonsági eszközök tisztítását, ellenőrzését, tesztelését, valamint a karbantartási folyamat dokumentálását. A karbantartási munkavégzés az adott biztonsági rendszer-, valamint a helyszín és felhasználás tekintetében számos eltérő megoldást igényelhet, amelyet mindig az adott karbantartási feladat határoz meg. A karbantartási munkavégzés a feltárt hibák javítását csak abban az esetben tartalmazza, ha az a helyszínen, eszközspecifikus alkatrészek cseréje nélkül megoldható. Az eszközspecifikus alkatrész cserék, vagy komplett rendszercserék, áthelyezések, átépítések a karbantartási munkavégzésbe nem tartoznak bele. Az eszközcserét, vagy rendszermódosítást igénylő hibaelhárításokra külön árajánlatot adunk.

A karbantartást időszakosan végezzük, amelyre karbantartási szerződést kötünk. A karbantartási szerződésben meghatározott felülvizsgálati rendszeresség biztonsági rendszerenként eltérő. Ennek egyik oka, hogy egyes rendszereknél (pl.: tűzjelző, oltórendszer, irányfények, etc...) hatóságilag előírt minimum időszakok vannak megadva. Ezek az időszakos karbantartások az Ön egyedi kérésére akár sűríthetők is (ez rendszerfüggően esetenként ajánlott is), de ritkábbak nem lehetnek a hatósági előírásnál. A karbantartási szerződés megkötését megelőzően minden esetben tájékoztatjuk Önt a karbantartás rendszerességével, a munkavégzéssel kapcsolatosan, valamint a felmerülő kérdéseit részletesen megválaszoljuk.

Hibaelhárítás

A karbantartás során feltárt - és a helyszínen karbantartási munkavégzéssel el nem hárítható - hibák, valamint az eseti (időszakos karbantartáson kívül jelentkező) hibák javítására árajánlatot adunk. A hibajavítási ajánlat tartalmazza az adott hiba elhárításához szükséges anyag(ok) költségét, a javítás munkadíját és a vállalási határidőt. Amennyiben a hiba elhárításához nem rendszerspecifikus eszköz, vagy eszközperiféria szükséges, a hibajavítást 48 órán belül elvégezzük.

Az eseti hibajavítások munkavégzési időtartamát sokszor nem lehet előre kalkulálni. Ilyen esetekben a munkadíj elszámolása a karbantartási és hibaelhárítási jegyzőkönyvben foglaltak alapján történik.

You have Successfully Subscribed!